2023. Projekts „XXVII Vispārējos latviešu Dziesmu svētkus gaidot”
Mērķis: Gaidot XXVII Vispārējos latviešu Dziesmu svētkus un godinot to 150 gadu jubileju, iepazīt Latvijas daudzveidīgo kultūras mantojumu.
Uzdevumi:
- Padziļināt audzēkņu zināšanas par Vispārējo Dziesmu svētku vēsturi, norisi un tradīcijām.
- Iepazīt un apgūt laikmetīgu latviešu komponistu skaņdarbus.
- Nacionālās identitātes un valstiskās piederības kopšana.
- Veicināt radošu sadarbību EMMS audzēkņu un pedagogu starpā.
Projekta īstenošanas procesā vēlamies padziļināt audzēkņu zināšanas par Vispārējo latviešu Dziesmu un Deju svētku vēsturi un attīstību. Kā arī iepazīt Latvijas mākslas un mūzikas daudzveidību kopumā. Projekta nedēļas aktivitātes notiek ciešā Engures Mūzikas un mākslas skolas audzēkņu sadarbībā.
Š.g. 9.martā Engures Mūzikas un mākslas skolā Projekta nedēļas ietvaros izskanēja Atklātais Mācību koncerts klavierspēlē„Vispārējos latviešu Dziesmu svētkus gaidot”. Šoreiz tas veltīts mūsdienu latviešu klaviermūzikai. Tēmas izvēli noteica gaidāmie XXVII Dziesmu svētki, kuriem šogad apritēs 150 gadi. Koncertā dzirdējām Helmuta Feldmaņa, Andra Baloža, Jāņa Porieša un jubilāres Ilzes Arnes (komponistei apritēs 70 gadi) skaņdarbi klavierēm. Jaunie pianisti atskaņoja arī bērnu – Tukuma Raiņa ģimnāzijas mūzikas novirziena audzēkņu radītas kompozīcijas.
Gatavojoties koncertam, audzēkņi dalījās savās domās un fantāziju lidojumos par savu skaņdarbu. Pirms katra priekšnesuma izskanēja mūzikas iedvesmā radītie stāsti, pasakas un pat dzejoļi.
Visi priekšnesumi bija muzikāli un spilgti. Ar lielu interesi klausījāmies mūsdienu komponistu radītajās skaņu gleznās.
2022. Projekts „Izstāde ārpus laika”
Mērķis: Iepazīt un veidot izpratni par izstādes nozīmi, to pielietojamību mākslas un mūzikas pasaulē. Izzināt dažādu ekspozīciju veidus mākslā, kā arī to komponistu daiļradi, kuri iedvesmojušies no dažādiem mākslas tēliem.
Uzdevumi:
1. Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par daudzveidīgiem izstāžu veidiem.
2.Mācību procesa ietvaros veidot izpratni par daudzveidīgo mākslas tēlu nozīmi dažādu laikmetu un stilu komponistu un mākslinieku darbos.
3.Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņiem un pedagogiem.
Nosacījumi: Projekts tiek veidots, lai iepazītos ar daudzveidīgās mākslas tēlu pasaules nozīmi un tās neizsmeļamās interpretācijas iespējām mūzikā un mākslā.
*Mūziķu klases audzēkņi sagatavo muzikālus mācību pasākumus – koncertus, mūzikas iespaidā veidotus zīmējumus. *Mākslas klases audzēkņi piedalās ar dažādās tehnikās veidotiem mākslas darbiem, instalācijām, kuros atspoguļotas viņu idejas par izstāžu veidiem.
Pēc divu gadu pārtraukuma (no 8.03.-12.03.2022.) mūsu skolā atkal izskanējusi Projekta nedēļa. Ļoti priecājamies , ka atkal varam sanākt visi kopā un ļaut vaļu dažādām radošām aktivitātēm. Šoreiz nedēļas nosaukums „Izstāde ārpus laika”. Šādu tēmu noteica Valsts konkursu mākslā – Izstādes kurators.
Nedēļu (8.03.)iesāka EMMS mākslas ievirzes audzēkņi, kuri prezentēja savus Valsts konkursam paredzētos darbus. Ar lielu interesi vērojām jauno talantu fantāziju lidojumus – planšetēs atspoguļotas idejas par visdažādākajām ekspozīcijām – Uguns izstāde, Datorspēļu izstāde, Dinozauru izstāde…
Nedēļas laikā „izstādīti” vairāki Atklātie Mācību koncerti – gan pūšamo instrumentu spēlē (otrdien 8.03.), gan klavierspēlē (trešdien 9.03.), stīgu instrumentu (piektdien 11.03.) un sitamo instrumentu spēlē (sestdien 12.03.). Skolas durvis atkal vēra audzēkņu vecāki, kuri pēc ilga pārtraukuma varēja klausīties savu bērnu priekšnesumos. Pūšamo instrumentu spēles audzēkņi atskaņoja populāro mūziku. Savukārt, uz Mācību koncertu klavierspēlē bija uzaicināts mazais laimes meklētājs Sprīdītis, kurš ar mūzikas palīdzību mūs izvadāja pa visu pasauli. Bet beigās noskaidrojām, ka visskaistāk tomēr ir mājās – tepat Latvijā. Tāpēc koncertā izskanēja tikai latviešu komponistu klavierdarbi. Sitamo instrumentu spēles audzēkņi koncertā demonstrēja savu bungu spēli, veidojot ritma paadījumu dažādiem populāriem skaņdarbiem.
11.03. mūsu skolu apciemoja bijušās absolventes, nu jau studentes – Anna Pļaviņa (Ventspils Mūzikas vidusskola) un Luīze Elīna Skudra (Rīgas Doma kora skola). Abas jaunās mūziķes sniedza nelielu koncertu. Visi pārliecinājāmies par meiteņu profesionālo izaugsmi. Pirms koncerta mākslinieces stāstīja par savām radošajām gaitām un nākotnes plāniem. Ļoti priecājāmies par šo tikšanos.
2020. Projekts “Kad priekškars atveras”
Mērķis: Padziļināt izpratni par scenogrāfiju, tās attīstību Latvijā un pasaulē, iepazīt skatuves mūzikas daudzveidību. Izzināt to daudzveidīgās pārmaiņas gan latviešu profesionālās mūzikas veidošanās sākumā, gan mūsdienās.
Uzdevumi:
1.Mācību procesa ietvaros bagātināt mūsdienu jaunatnes zināšanas par scenogrāfijas īpatnībām, tās neierobežotajām iespējām.
2.Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību pašam piedaloties scenogrāfijas tapšanā.
3.Mācību procesa ietvaros veidot padziļinātu izpratni par skatuves mūziku, tās rašanos un nozīmi dažādu laikmetu un stilu komponistu skaņdarbos.
4.Veidot radošu sadarbību mūzikas un mākslas skolas audzēkņu un pedagogu starpā.
No 9.03.2020. līdz 13.03.2020. Engures Mūzikas un mākslas skolā norisinājās kārtējā Projekta nedēļa Scenogrāfija mūzikā un mākslā. Šogad nedēļas nosaukums – „Kad priekškars atveras”. Mākslas skolas audzēkņi, pedagogu iedvesmoti, radījuši scenogrāfijas uzmetumus. Paši mazākie mākslinieki dekorācijās vizualizējuši pasaku tēlus. Vecāko klašu audzēkņi radījuši iedomātu sižetu un to atspoguļojuši uz pašu veidotām skatuvēm. Nedēļas ietvaros pie mums viesojās skolas absolvente, jaunā scenogrāfe Lūcija Jēkabsone, kura stāstīja par savu pieredzi un izaugsmi mākslas pasaulē. Ar aizrautību sekojām viņas dzīves līkločiem, kuri galu galā aizveduši pie sen lolota mērķa – scenogrāfijas veidošanas.
Savukārt, jaunie mūziķi nedēļas mācību koncertos atskaņoja fragmentus no dažādiem skatuves mūzikas žanriem – operām, baletiem, mūzikliem utt.
Radošo nedēļu ieskandināja atklātais Mācību koncerts klavierspēlē „Kad priekškars atveras”. Kad zālē nodziest gaisma, atveras priekškars, mēs, elpu aizturējuši, gaidām brīnumu, kuru kopā rada mūzika un māksla. Tāds brīnums ir opera, kurā varoņi krāšņos tērpos izdzied savus pārdzīvojumus. Tāds brīnums ir baleta izrāde, kurā plastiskās kustībās tiek izdejots vesels stāsts. Un kur tad bez teātra. Tajā mūzikai un mākslai sadarbojoties tiek izcelts aktiera vēstījums. Koncertā izskanēja zināmi fragmenti no 19.gs. radītajām operām un baletiem, kā arī no 20.gs.radītiem mūzikliem, kino un animācijas filmām.
Nedēļas noslēgumā, bijām iecerējuši apbalvot labākos sniegumus un baudīt koklētāju ansambļa „Pūt, vējiņi” koncertu, bet pēkšņā Covid-19 pandēmija mūsu ieceres apstādināja. Tomēr prieks par radošumu mūsu skolā nekur nav pazudis. Uz tikšanos nākamajā projekta nedēļā.
-
Jauno pianistu koncerts "Kad priekškars atveras"See images »
-
Ventspils MV un Engures MMS sitaminstrumentspēles koncertsSee images »
2019. Projekts “Pārvērtības mūzikā un mākslā”
Mērķis: Iepazīt un padziļināt izpratni par latviešu tautas melodiju nozīmi un ietekmi Latvijas mūzikā. Izzināt to daudzveidīgās pārmaiņas gan latviešu profesionālās mūzikas veidošanās sākumā, gan mūsdienās.
Uzdevumi:
1.Bagātināt mūsdienu jaunatnes zināšanas par savas tautas garamantām – kultūrmantojumu.
2.Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par latviešu tautas melodiju neizsmeļamo klātbūtni mūsu komponistu daiļradē.
3.Mācību procesa ietvaros veidot izpratni par tautas melodiju daudzveidīgumu, to tēlu nozīmi dažādu laikmetu un stilu komponistu skaņdarbos.
4.Veidot radošu sadarbību mūzikas un mākslas skolas audzēkņu un pedagogu starpā.
No 04.03.2019. – 08.03.2019. Engures Mūzikas un mākslas skolā norisinājās kārtējā Projekta nedēļa. Šādas radošuma pilnas nedēļas mūsu skolā kļuvušas par tradīciju. Šā gada tēma – “Pārvērtības”. Nedēļu atklāja skolotājas Jolantas Balodes mazie audzēkņi, kuri viņas paspārnē radījuši brīnišķīgus darbus, kuros atspoguļojuši dažādu augļu, dārzeņu, ziedu pārvērtības gaismēnas un krāsu rotaļās. Savukārt, jaunie mūziķi šīs nedēļas mācību koncertos atskaņoja latviešu tautas dziesmas, kuras savos skaņdarbos pārvērtuši pašmāju komponisti. Visas nedēļas garumā skolas zāli pieskandināja mazo mākslinieku koncerti.
Otrdien, 5.martā gan mūzikas, gan mākslas skolas audzēkņi sadarbībā ar skolotāju Velgu varēja vērot māla pārvērtības, veidojot māla traukus. Diena izskanēja ar atklāto mācību koncertu klavierspēlē. Prieks par vecākiem, kuri izbrīvēja laiku un bija ieradušies paklausīties kā spēlē viņu atvases. Koncertā pārsvarā izskanēja mūsu, latviešu tautas dziesmu apdares. Īpašu prieku radīja mazākie pianisti, kuru priekšnesumi izcēlās ar īpašu muzikalitāti.
5dien – nedēļas noslēgums, kurā baudījām gan mākslas performanci kopā ar skolotāju Enviju, gan prāta spēli VIP. Darbīgā nedēļa noslēdzās ar spilgtāko mūziķu priekšnesumiem un aktīvāko audzēkņu apbalvošanu. Atzinības un dāvaniņas par saviem priekšnesumiem saņēma Jana Grava (1.kl.),Dāvis Adrians Markovs (1.kl.) un Rendija Rota Paipala (6.kl.). Par radošu pieeju māla pārvērtībā – Samanta Valdmane (4.kl.), Eva Ceitāne (2.kl.) un Kristers Mierkalns (4.kl.). Spēlē VIP – Kate Freināte (5.kl.), Rendija Rota Paipala (6.kl.), Luīze Elīna Skudra (8.kl.) un Anna Lāce (4.kl.).
-
Formas pārvērtības keramikāSee images »
-
Izstāde "Ceļš uz mākslu" Engures Saieta namāSee images »
2018. Projekts “Latvija – mūzikas un mākslas ilustrācijās”
Mērķis: Pieminot Latvijas simtgadi, iepazīt daudzpusīgo Latvijas kultūras mantojumu, tā iekļaušanos mākslas un mūzikas pasaulē. Apzināt latviešu komponistu un mākslinieku daiļrades dažādās izpausmes.
Uzdevumi:
1. Padziļināt audzēkņu zināšanas par Latvijas mākslas un mūzikas daudzveidību kopumā.
2. Iepazīt dažādu latviešu rakstnieku prozu un dzeju, savas pārdomas atspoguļot pašu veidoto grāmatu ilustrācijās.
3.Mācību procesa ietvaros noskaidrot latviešu skaņražu dzimtās vietas, tās atzīmējot Latvijas kartē. (audzēkņi paši veido uzskates materiālu)
4. Veicināt radošu sadarbību EMMS audzēkņu un pedagogu starpā.
Projekta īstenošanas procesā vēlamies padziļināt audzēkņu zināšanas par Latvijas mākslas un mūzikas daudzveidību kopumā. Dodam iespēju iepazīt dažādu latviešu rakstnieku prozu un dzeju. Savas pārdomas audzēkņi atspoguļo pašu veidoto grāmatu ilustrācijās. Tāpat arī mācību procesa ietvaros mēs noskaidrojam latviešu skaņražu dzimtās vietas, tās atzīmējam Latvijas kartē. (audzēkņi paši veido uzskates materiālu). Projekta nedēļas aktivitātes notiek ciešā Engures Mūzikas un mākslas skolas audzēkņu sadarbībā.
Nedēļu 05.03.2018.- 09.03.2018. atklāja mākslas skolas audzēkņu pašu veidoto grāmatu prezentācijas. Dažādu latviešu rakstnieku darbus viņi ietērpa krāsainās un radošās krāsu gleznās. Bērnu stāstījumu papildināja jauno mūziķu priekšnesumi. Ar lielu interesi klausījāmies mazās komponistes Annas Lāces pašas sacerētos un atskaņotos skaņdarbus koklei – Saules meita un Mēness dēls.
Projekta ietvaros visas nedēļas garumā skolas audzēkņu vecāki varēja apmeklēt atklātos mācību koncertus. Tajos izskanēja gan latviešu komponistu darbi, kā arī populārā mūzika. Prieks par vecāku atsaucību un ieinteresētību savu bērnu mākslinieciskajā izaugsmē.
Projekta nedēļas noslēgumu atklāja jauno mākslinieku modes skate. Ietekmējoties no Annas Sakses „Pasakām par ziediem” viņi demonstrēja pašu darinātus dažādu ziedu atspulgus papīra tērpos. Īpaši atmiņā palikušas mazās saulespuķes. Izskaņā mūs priecēja skolas absolventes Zanetes Annas Riekstiņas balss. Bijusī audzēkne pašlaik turpina mācības Liepājas Mūzikas vidusskolas džeza nodaļā. Savukārt koncertā viņas izpildījumā dzirdējām dažādu tautu dziesmas un komponistu oriģinālmelodijas. Patīkamo noskaņu palīdzēja radīt Rovenas Šellijas akustiskās ģitāras spēle.
Priecājamies, ka arī šogad intensīvajā ikdienas darba grafikā atradām laiku radošiem meklējumiem. Kopā gaidīsim mūsu valsts 100gadi un leposimies, ka esam bagāti ar tik daudziem ideju bagātiem jauniešiem, kuri grib un spēj savu talantu attīstīt mūsu mūzikas un mākslas skolās.
-
2018 projekta nedēļa "Latvija mūzikas un mākslas ilustrācijās"See images »
-
2018 Projekta nedēļas izstāde "Pasaku tēli"See images »
2017. Projekts “Reklāma”
Mērķis: Iepazīt un radīt izpratni par reklāmas nozīmi mākslas un mūzikas pasaulē, īpaši mūsdienu kultūrā. Saskatīt reklāmas visaptverošo ietekmi dažādās laikmetīgās mūzikas un māksla sfērās.
Uzdevumi:
1. Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par reklāmas neierobežoto klātbūtni daudzveidīgajā mūzikas un mākslas pasaulē.
2.Iepazīt mākslinieku daiļrades mantojumos visbiežāk izmantotās reklāmu interpretācijas.
3.Mācību procesa ietvaros veidot izpratni par žanru daudzveidīgumu, tēlu nozīmi dažādu laikmetu un stilu komponistu un mākslinieku darbos.
4. Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņiem un pedagogiem.
Jau divpadsmito pavasari pēc kārtas Engures Mūzikas un mākslas skolā norisinājās projekta nedēļa. Šoreiz bērni savu radošumu atklāja ar reklāmas palīdzību. Projekta nedēļa aizsākās džeza ritmu gaisotnē. Pie mums viesojās Rīgas J.Mediņa mūzikas vidusskolas audzēkņi. Jaunie profesionāļi ar spilgtajām improvizācijām uzbūra patīkamu, dažbrīd arī nedaudz smeldzīgu noskaņu. Džeza māksliniekiem, manuprāt, ļoti veiksmīgi izdevās reklamēt savu skolu, tās pedagogus un topošos mūziķus.
Projekta ietvaros visas nedēļas garumā 06.03.2017.- 10.03.2017. skolas audzēkņu vecāki varēja apmeklēt atklātos mācību koncertus. Prieks par vecāku atsaucību un ieinteresētību savu bērnu mākslinieciskajā izaugsmē. Vecāko klašu audzēkņu uzdevums bija veidot video reklāmas par savu (klavierspēles, stīgu, pūšamo un sitamo instrumentu) nodaļu.
Savukārt, mūsu skolas jaunie mākslinieki savas reklāmas par dažādām tēmām vizualizēja krāsainos lozungos un plakātos. Bērni pauda savas domas par ļoti mūsdienu aktualitātēm – „Ēdīsim veselīgi! Saudzēsim vidi!”
Projekta nedēļas noslēguma dienā skolas zālē bērni demonstrēja padarīto. Mākslinieki prezentēja savus darbus, kuri bija darināti dažādās tehnikās – kolāža, akvarelis, grafika u.c. Jaunie autori stāstīja par darba ieceri, gaitu un ideju. Mūziķi prezentēja savas video un audio reklāmas. Skatītāji ar lielu interesi vēroja mūsu skolas audzēkņu radošās izpausmes.
Par aktīvu piedalīšanos projektā apbalvoti tika Lote Freināte, Karīna Felzenberga, Elīna Luīze Skudra, Reina Paula Kreicberga, Anna Marija Vārpiņa (mūzikā). Mākslā -Lote Freināte, Visvaldis Jānis Lācis, Helēna Cīrule, Līga Belerte, Linda Šandra.
Ar prieku jāatzīst, ka šādas atkāpes no ikdienas darba rutīnas sniedz jaunu iedvesmu un idejas gan pedagogiem, gan audzēkņiem. Jācer, ka arī turpmāk atradīsim laiku radošiem meklējumiem.
-
Projektu prezentācijas mākslā un mūzikā- Reklāma
See images »
-
Projektu prezentācijas mākslā un mūzikā- ReklāmaSee images »
2016. Projekts “Putni”
Laikā no 07.03.2016.- 11.03.2016. Engures Mūzikas un mākslas skolā dienas darbi piepildās Projekta nedēļas gaisotnē. Šogad radošās nedēļas nosaukums – „Putni”, kam par pamatu ņemta Valsts konkursa Mākslā šī gada tēma Veidošanā.
ŠEIT: Projekta nedēļas pasākumu plāns
Pirmdiena, 7.marts
Pirmdien notika projekta atklāšanas diena. To ar dažiem muzikāliem priekšnesumiem atklāja Mūzikas klases audzēkņi, bet Mākslas klases audzēkņi kopā ar pedagogu Jolantu Balodi skolas zālē prezentēja savus darbus. J.Balode stāsta, ka tēma „Putni” mākslā ir ļoti pateicīga tēma, jo tas ļauj dziļāk izstudēt putnus kā objektu, to formu, apjomu, krāsu, materialitāti, kā arī, lai atraisītu savu fantāziju. Šo studiju galvenais mērķis ir ne tikai tuvāk iepazīt Latvijas (un ne tikai) skaistos putnus, bez kuriem nav iedomājama mūsu ainava, bet arī apgūt dažādas mākslas tehnikas. Tā
1.klase – grafikā attēloja Fantāzijas putnus.
2.klase-studijas pēc attēliem: izmantots eļļas pastelis, akvarelis.
3.klase-guašas tehnika: uz debesu fona mitrās krāsās ieskrāpējot putna apveidus.
4.klase-ogles zīmējums- pēc uzstādījuma.
5.klase- kompozīcija ar putniem: guaša.
6.un 7.klase- vecāko klašu audzēkņi savu pētījumu atklāja plakātā, kurā bija jāparāda savas prasmes informatīvo materiālu iekļaut vienotā kompozīcijā ar vizuālo materiālu, kā arī parādot pašu apgūtas prasmes Burtu mācībā.
Bet paši jaunākie dalībnieki- B grupa jeb sagatavošanas klases audzēkņi veica savus pētījumus tušas pludinājumos un kolāžās.
Audzēkņi savus darbus prezentēja, atklājot gan darba procesu, gan savas veiksmes un grūtības.
Pēc pasākuma zālē visi kopīgi devāmies uz Kamerzāli, kur savu veikumu atrādīja Darbs materiālā veidoti darbi: keramikā, ādas plastikā, tekstilā, kokā. Pedagogs Velga Melne ar audzēkņiem bija izgatavojuši svilpavniekus, un audzēkņu izpildījumā izskanēja vesels putnu koris. Jauku noskaņu radīja arī pavasarīgā putnu čivināšana, kas tika panākts ar audio efektu.
-
Projekta nedēļas "Putni" atklāšana
See images »
-
Projekta nedēļas "Putni" atklāšanaSee images »
Otrdiena, 8.marts
Jautrās viktorīnas diena. Gan mūzikas, gan mākslas programmas audzēkņi kopīgi, sadaloties komandās, ceļoja pa klasēm, lai izpildītu skolotāju Arnitas Freinātes un Velgas Melnes dotos uzdevumus. Jautājumi bija āķīgi un interesanti. Katra komanda varēja nopelnīt maksimālos punktus, lai projekta noslēguma dienā tiktu pie balvām!
Šogad komandas dalībniekiem bija jāsacer melodija dotajam tekstam, klausoties skaņdarbu jāatmin tā nosaukums, jāsaklausa mūzikas instrumentu dažādais skanējums, jāpapildina tautasdziesmu teksts, uz laiku jāsaliek puzles un pēc attēla jārada pašiem savs mākslas darbs. Visas komandas veiksmīgi tika galā ar dotajiem uzdevumiem, taču saskaitot iegūtos punktus, zinošākie, radošākie un prasmīgākie bija komandas “Skolas kvintets + prīma” dalībnieki: Anna Marija Vārpiņa, Austris Sils, Valters Hartpengs, Lote Freināte, Kate Freināte, Alvīne Dārta Pabrika.
Otrdienas vakars tika nodots pūšaminstrumentu un sitaminstrumentu spēles audzēkņu “pārziņā”. Notika atklātais mācību koncerts, uz kuru kuplā skaitā bija ieradušies audzēkņu vecāki, skolotāji, skolas audzēkņi.
Koncerts iesākās ar skaņdarbu “Mammu, es gribu!”, un skolotājs Uldis Folkbergs, programmas vadītājs, novēlēja visiem jaunajiem instrumentālistiem, lai šis vakara moto skanētu “Mammu, es gribu… sekmīgi pabeigt mūzikas skolu!”
Koncerts pagāja jaukā un sirsnīgā gaisonē. Audzēkņus koncertam sagatavoja Madara Behmane, Uldis Folkbergs, Aivars Sprigulis, Rinalds Jukna un koncertmeistare Agnese Folkberga.
Ceturtdiena, 10.marts
Romantiskās mūzikas pianistu koncerts “Skats no putna lidojuma”.
Atslēgas vārdi- romantisms un programmatisms. Saskaņā ar “klasisko” Lista definīciju, programmatisms ir instrumentāls skaņdarbs ar atsauci uz vārdiski izteiktu vēstījumu. Romantiskajā mūzikā bieži vien ir pielietots šis programmatisms, kuri bez teksta starpniecības attēlo kādu notikumu, objektu vai dabas parādību.
Tādēļ Klavieru klases pianistiem nācās veikt grūtu un sarežģītu uzdevumu, atskaņojot koncertā lirisko romantismu, jo šie skaņdarbi ir ļoti emocionāli, kuros komponisti attēlo cilvēku iekšējos pārdzīvojumus. Jaunie skolas pianisti atskaņoja prelūdijas, pastorāles, mazas miniatūras, kā arī lirisko džezu. Kā nu katram bija veicies, noteica katra audzēkņa saņemtais vērtējums.
Ievērojot projekta nedēļas doto nosaukumu, skanēja arī skaņdarbi par “putnu” tēmu:”Dzeguze”, “Lakstīgalas dziesma”, “Noktirne” (naksts dziesma), “Eglīte…”.
Labāk skaņdarba interpretācijā, stila un rakstura attēlojumā veicās Paulai Ozolai, Arnitai Krauklei, Kārlim Dubram, Alvīnei Dārtai Pabrikai un Reinai Paulai Kreicbergai.
Piektdiena, 11.marts
Projekta noslēguma diena.
Ar audzēkņu koncertu noslēdzās projektu nedēļas dažādās aktivitātes. Ansambļaa meitenes ar garšīgu nosaukumu “Sulīgie baklažāni”, tērpušās putnu maskās, vadīja pasākuma koncertu, savukārt, skolotājas Arnita Freināte un Ilze Kalniņa apbalvoja projekta aktīvākos dalībniekus.
2015. Projekts „Kustību virpulī”
Mērķis: Iepazīt un radīt izpratni par kustības nozīmi mākslas un mūzikas pasaulē, it īpaši mūsdienu kultūrā. Izzināt to komponistu un mākslinieku daiļradi, kuri savus darbus radījuši skatuves mākslas – kustības iedvesmoti – opera, balets, operete, mūzikls, rokopera u.c.
Uzdevumi:
1. Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par kustības visaptverošām iespējām daudzveidīgajā mūzikas un mākslas pasaulē. 2. Caur dažādiem žanriem un tēliem iepazīt komponistu un mākslinieku daiļrades mantojumos visbiežāk izmantotās kustību interpretācijas.3.Mācību procesa ietvaros veidot izpratni par žanru daudzveidīgumu, tēlu nozīmi dažādu laikmetu un stilu komponistu un mākslinieku darbos.4.Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņiem un pedagogiem.
Nosacījumi: Projekts tiek veidots, lai iepazītos ar mūzikas, mākslas un kustības neizsmeļamo mijiedarbību.
Darbība norisinās no 09.03.2015.- 13.03.2015.
2014. Projekts „Mana skola skaņās un krāsās”
Mērķis: Iepazīt un izzināt savas skolas vēsturi (nodaļas, pedagogi, absolventi).
Uzdevumi:
1. Iesaistīt audzēkņus Engures Mūzikas un mākslas skolas 20 gadu jubilejai veltītajos pasākumos. 2. Aicināt veidot savu radošo un individuālo skatījumu par skolu un dzīvi tajā.3. Izpētīt Engures Mūzikas un mākslas skolas attīstību, apkopot iegūto informāciju un prezentēt to.4.Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņiem un pedagogiem. Darbības laiks 03.03.2014.- 14.03.2014.
Dalībnieki: Engures Mūzikas un mākslas skolas audzēkņi un absolventi.
2013. Projekts „Dzīvās dabas tēli mūzikā un mākslā”
Mērķis: Iepazīt un radīt izpratni par dabas tēlu nozīmi, to pielietojamību mākslas un mūzikas pasaulē. Izzināt to komponistu un mākslinieku daiļradi, kuri savus darbus radījuši, iedvesmojoties no dabas radītās burvības.
Uzdevumi: 1. Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par daudzveidīgo dabas tēlu pasauli kopumā.
2. Caur savas tautas mākslas un mūzikas izpausmēm, iepazīt arī citu tautu daiļrades mantojumā visbiežāk attēlotos un interpretētos dzīvās dabas tēlus.
3.Mācību procesa ietvaros veidot izpratni par daudzveidīgo dabas tēlu nozīmi dažādu laikmetu un stilu komponistu un mākslinieku darbos.
4.Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņiem un pedagogiem.
Nosacījumi: Projekts tiek veidots, lai iepazītos ar daudzveidīgās dabas tēlu pasaules nozīmi un tās neizsmeļamās interpretācijas iespējām mūzikā un mākslā ; laiks 11.03.2013.-14.03.2013.
2012. Projekts „Zīme, raksts, simbols mūzikā un mākslā”
Mērķis: Iepazīt un radīt izpratni par zīmju, raksta un simbolu nozīmi, vēsturisko izcelsmi un pielietojamību mūsdienu pasaulē. Iepazīt un interpretēt komponistu daiļradi, to reģionu valstīs, kas atrodas ap Baltijas jūru.
Uzdevumi: 1. Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par latviskajām rakstu zīmēm, kā arī iepazīt daudzveidīgo simbolu un zīmju pasauli kopumā.
2. Caur savas tautas mākslas un mūzikas izpausmēm iepazīt arī citu tautu simbolus un zīmes, kā arī mūziku, kas radusies komponistu daiļradē, kas dzīvo valstīs ap Baltijas jūru.
3. Mācību procesā veidot izpratni par ornamentiku un izrotājumu nozīmi mūzikā dažādu laikmetu un stilu komponistu darbos.
4. Māksla kā process, māksla kā izrāde un tā gala rezultāts. Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņu klasēm:
Radošās meistardarbnīcas:
iepazīšanās ar mākslinieka – animatora darbības principiem;
rotu izgatavošana darbnīca.
2011. Projekts „Identitātes meklējumi mūzikā un mākslā”
Mērķis: Iepazīt un radīt izpratni par nacionālās identitātes jēdzienu un izpausmēm mūzikā un mākslā kā vēsturiskām zīmēm un mūsdienu simboliem.
Uzdevumi: 1. Veicināt audzēkņu radošo spēju attīstību, padziļināt izpratni par latviešu mūziku, mākslu, kultūru, tradīcijām, kā arī caur savas tautas mākslas izpausmēm iepazīt arī citu tautu mūziku un mākslu.
2. Māksla kā process, māksla kā izrāde un tā gala rezultāts. Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņu klasēm:
Radošās meistardarbnīcas:
iepazīšanās ar instrumentiem, perkusiju paraugdemonstrējumi un praktiskā muzicēšana (kopēja darbošanās mūzikas un mākslas klases audzēkņiem un skolotājiem);
foto meistardarbnīca (kopēja darbošanās mūzikas un mākslas klases audzēkņiem un skolotājiem).
Nacionālo bruņoto spēku orķestra klarnešu kvarteta „Quattro Differente” koncerts skolā, kuri
muzicēja arī kopā ar skolas audzēkni Leldi Upenieci
2010. Projekts „Laikmetīgā mūzika un māksla”
Mērķis: Pa dziļināt izpratni par XX – XXI gs. mūzikas un mākslas tendencēm un attīstības virzieniem.
Uzdevumi: 1. Mācīties interpretēt XX – XXI gs. mūzikas un mākslas tendences savā radošajā darbībā.2. Māksla kā process, māksla kā izrāde un tā gala rezultāts. Veidot radošu sadarbību starp mūzikas un mākslas audzēkņu klasēm:
Mūzikas klases audzēkņi vizualizē savu mīļāko skaņdarbu
Mākslas klases audzēkņi piedalās ar gleznojumiem, zīmējumiem, dažādās tehnikās veidotiem mākslas darbiem, instalācijām, veidojot izstādi mākslas un mūzikas skolas telpās; organizē iekšējo skolas konkursu dalībai mākslas skolu audzēkņu un pedagogu forumā „Nedekorē – komunicē!”. „Ledus augu” stādīšana skolas sniegainajā pagalmā (kopēja darbošanās mūzikas un mākslas klases audzēkņiem un skolotājiem)
2009. Projekts „Mākslinieciskie tēli un izteiksmes līdzekļi mūzikā un mākslā”
Mērķis: Iepazīt un veidot izpratni par māksliniecisko tēlu un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu daudzveidību un interpretācijas iespējām.
Uzdevumi: 1.Radīt priekšstatu par māksliniecisko tēlainību un izmantoto māksliniecisko izteiksmes līdzekļu pielietojumu kopsakarību mūzikā cauri gadsimtiem, laikmetiem un žanriem.
2. Mācīties izprast un interpretēt savā radošajā darbībā mākslas tēla kā mākslinieka radošās idejas izpausmi ar prasmi pielietot māksliniecisko izteiksmes līdzekļu daudzveidību to vēsturiskajā attīstībā.