Aizvien vairāk, vispārējā globalizācijas laikmetā, mēs pievēršam aizvien lielāku vērību vides piesārņotības problēmai, vienlaicīgi domājot par lietu otreizēju izmantošanu. Arī šis konkurss, kur konkursa mērķis bija atbilstoši ilgtspējīgai attīstībai veicināt audzēkņos lietpratību vides, ekonomiskās un sociālās jomās, rosināja domāt, kā efektīvāk pielietot dabā esošas un reiz jau izmantotas lietas.
Konkursa uzdevumi bija izvirzīti sekmēt izglītojamo interesi par vides izpēti un eksperimentēšanu, kā vecas lietas pārvērst par jaunām; veidot izpratni, kā mazināt atkritumu apjomus; veicināt teorētisko zināšanu nostiprinājumu praktiskā darbībā.
Konkursā piedalījās arī 3 mūsu skolas audzēknes, kuras savus radošos darbus veidoja Tekstilmākslā (pedagogs Agita Pumpure).
Konkursā pavisam iesniegti 17 interesanti projekti, kuri atspoguļo audzēkņu nepārspējamu izdomu novitāti un oriģinālus risinājumus priekšmetu un resursu vairāku reižu pielietojamībai un jaunu zināšanu un prasmju apguvi.
Mūsu skolu ar saviem darbiem pārstāvēja Emīlija Terēze Rudzīte, Kitija Bērziņa un Samanta Dreimane. Priecājamies, ka visu trīs meiteņu projekti novērtēti ar augstāko sasniegumu-Atzinību.
Emīlijas Terēzes Rudzītes konkursam izvirzītā darba nosaukums: sienas dekors “Veldzējošs lietus Ukrainā”, darbā izmantotie materiāli: lietotu apģērbu audumu fragmenti, sintapons no ražošanas atkritumiem, kartons. Emīlija par savu darbu saka tā; “Darba skices veidoju laikā, kad Krievija iebruka Ukrainā. Kara sākumā un arī joprojām esam norūpējušies par kodolkara draudiem. Zinām arī, ka radioaktīvie putekļi mākoņu veidā šāda kara situācijā varētu sasniegt Latvijas teritoriju. Ir prieks, ka pagaidām tas nav noticis. “ Darbam izmantots tikai lietots izejmateriāls, kas ir atspaids mūsu planētai.
Kitijas Bērziņas konkursam izvirzītā darba nosaukums: “Filcēta somiņa ar koka lapas motīvu”, izmantotie materiāli: dabas materiāli- kaudzīte nocirptas, nokrāsotas aitas vilnas kaudzīte, rāvējslēdzis no izārdītas jakas, lietota apģērba fragmenti oderei, ārdīta dzija rokturim, darba filcēšanas procesā somiņas formas veidošanai izmantots kartons no kastes. Kitija stāsta: “Somiņai ideja radās skatoties uz koka lapu, darbam izvēlējos košas krāsas. Somiņas forma veidota uz kartona, lai panāktu formu ar atveri, slapjā filcēšana tika veikta 6 stundas. Tad uz somiņas virsmas ar sauso filcēšanas metodi piefilcēts ornaments koka lapas formā. Pēc tam no ārdītas dzijas tika sapīta apaļa aukla, kas piešūta somiņai kā rokturis un tam piefilcēta vilna. Pēc tam iešūts rāvējslēdzis un iešūta odere. Kopumā darbs aizņēma apmēram 20 stundas darba. Darba izmērs ir 12x20cm + rokturis.”
Samantas Dreimanes konkursam izvirzītā darba nosaukums: “Filcēta somiņa ar ziedu motīvu”, izmantotie materiāli: dabas materiāli- kaudzīte nocirptas, nokrāsotas aitas vilnas kaudzīte, lietots rāvējslēdzis, lietota apģērba fragmenti oderei, ārdīta dzija rokturim, darba filcēšanas procesā somiņas formas veidošanai izmantots kartons no kastes . Samanta stāsta: “Somiņas formu izvēlējos veidot apaļu. Somiņai ideja radās skatoties uz pļavas ziediem, darbam izvēlējos košas krāsas. Somiņas forma veidota uz kartona, lai panāktu formu ar atveri, slapjā filcēšana tika veikta 6 stundas. Tad uz somiņas virsmas ar sauso filcēšanas metodi piefilcēts ornaments koka lapas formā. Pēc tam no ārdītas dzijas tika sapīta apaļa aukla, kas piešūta somiņai kā rokturis un tam piefilcēta vilna. Pēc tam iešūts rāvējslēdzis un iešūta odere. Kopumā darbs aizņēma apmēram 20 stundas darba. Darba izmērs ir 16x18cm + rokturis. Darba veidošanas laikā iemācījos daudz dažādas tekstiltehnikas un pacietību. Darbā lielākā daļa izejmateriālu bija lietotas (lietots apģērbs ar rāvējslēdzi, lietotas, ārdītas dzijas, kartons no kastes), krāsotā aitas vilna, kas ir dabas materiāls, šoreiz bija pirkta). Manuprāt, man izdevās izveidot somiņu, kādu biju iztēlojusies.”
Lūdzam iepazīties ar mūsu sīkdatņu politiku. Uzzināt vairāk
Engures Mūzikas un Mākslas skolas vietnē netiek izmantotas pirmās puses sīkdatnes (angļu valodā „cookies”). Vietnes apmeklētāju reģistrācija un datu analītika netiek veikta.