Skaistā, saulainā un aprīlim netipiski siltā dienā Vecumniekos satikās liela daļa Latvijas Mākslas skolu pedagogi, lai pārrunātu un dalītos pieredzē par šā gada aizvadīto Valsts konkursu Latvijas profesionālās ievirzes mākslas un dizaina izglītības programmu audzēkņiem. Konkursa tēma bija dabas objekta pētniecība. Konkursā piedalījās 101 Latvijas Mākslas skola un daudz vairāk audzēkņu, jo no katras skolas piedalījās no 2-6 bērni.
Konkurss grandiozs! Konkurence milzīga! Darbu apjoms liels un daudzslāņains. Izvērtēt šādu pasākumu ir grūti un vērtējums katra žūrijas locekļa subjektīvs.
Priecīgi tie kuru audzēkņu darbi novērtēti visaugstāk un noskumuši tie, kuri saņēmuši zemāku žūrijas vērtējumu. Mēs esam pa vidu. Mūsu skolas audzēkņu sniegums ir bijis ļoti labs, lai arī nav iegūtas godalgas, audzēknes parādīja savas spējas un idejas no vislabākās puses.
Konkursa uzdevumi visām vecuma grupām bija ļoti apjomīgi un komplicēti.
1.grupa (jaunākā)
Jāskicē dabas objekts, no dažādiem rakursiem un jāpieraksta tā īpašības.
Jāuzzīmē dabas objekts ar personifēcētu papildinājumu un jāuzraksts teksts, sludinājums, kurā minēts, ka attēlotais dabas objekts ir pazudis.
2.grupa (vidējā)
Jāizvēlas divi atšķirīgi dabas objekti. Jāizdomā situācija, kurā abi ir atdzīvojušies un starp viņiem notiek dialogs. To visu uzzīmē un pieraksti dialogu.
3.grupa (vecākā)
Izvēlētais dabas objekts jāskicē no dažādiem rakursiem. Pēc iespējas precīzāk jāattēlo dabas objekts zīmējumā. Jāuzzīmē vēl viena kompozīcija, kurā dabas objekts ir noslēpts. Apraksti savu ieceri.
Audzēkņu darbus vērtēja žūrija šādā sastāvā:
Ieva Jurjāne, gleznotāja, ilustratore, operas un teātra scenogrāfe, kostīmu un filmu māksliniece.
Juris Petraškevičs, grafiķis, ilustrators, profesors Latvijas Mākslas akadēmijā.
Sabīne Ābele (Vekmane) – grafiķe, pasniedzēja Latvijas Mākslas akadēmijā.
Inese Zandere – dzejniece un žurnāliste, bērnu literatūras izdevēja.
Ausma Auziņa – māksliniece, mākslas skolotāja, lektore.
Ilze Kupča – mākslas izglītības eksperte Latvijas Nacionālajā kultūras centrā, mākslas skolotāja.
Žūrijas viedokļi pēc visu darbu novērtēšanas.
Vērtīgais ko izcēla žūrija:
Rūpīgs vērojums. Atjautīgi un izteiksmīgi tēli. laba zīmēt prasme un tehnisku paņēmienu pārzināšana. Žūriju iepriecināja katrs darbs, kurā fantāzijai vai realitātē smeltu situāciju izspēlei tika dots vairāk brīvības.
Žūrijas kritika:
Pārlieku izskaistinājums. Masu kultūras klišeju ietekme un izdomas trūkums. Pareizi/nepareizi domāšana. Pietrūka teksta rakstīšanas un teksta kompozīcijas veidošanas prasmes.
Žūrijas viedoklis, ko vajadzētu izcelt un mācīt:
Mākslinieciskās prasmes. Vērīgumu. Iztēli. Patstāvīgumu. Neierastu ceļu un domāšanas prasmju attīstīšanu. Zinātkāre. Interesi par mākslu un prasme iemācīto plaši pielietot.
Paldies pedagogiem Jolantai Balodei un Evitai Blumbergai par audzēkņu Eleonoras Kleinas, Lauras Tenbergas un Lotas Bihelas sagatavošanu šim vērinīgajam pasākumam!
Lūdzam iepazīties ar mūsu sīkdatņu politiku. Uzzināt vairāk
Engures Mūzikas un Mākslas skolas vietnē netiek izmantotas pirmās puses sīkdatnes (angļu valodā „cookies”). Vietnes apmeklētāju reģistrācija un datu analītika netiek veikta.